söndag 2 september 2012

Svåra frågor

Vid middagsbordet börjar Emil fundera på döden och andra kniviga frågor.

Emil: Vem föddes först?
Jag: Menar du i vår familj?
Emil: Nej, allra först av alla.
Jag: Det var en kille som hette Adam.
Emil: Är han död nu? Men vem tog hand om honom när han föddes?
Jag: Eh...ja, det kan man undra.
Sebbe: Han tog hand om sig själv.
Emil: Det kan man inte.

Han undrade också hur man kommer upp till himlen. Han hade själv någon idé om att man bara flyger upp. Lite bekymrad var han om jag skulle vara på samma ställe, men jag försäkrade att jag flyger dit först och väntar på honom.
Emil: Men när du åker upp håller jag dig i handen så jag åker med! Tänk vilken utsikt vi kommer att ha däruppe. Det finns nog saker där också, annars får man hålla i det man vill ha med sig när man åker upp så det följer med.

Inga kommentarer: