söndag 15 juli 2012

Ångervecka

Vi är hos Emils mormor och morfar och på fredagkvällen är det bara jag, Emil och mormor hemma. Vi ska precis äta middag och mormor har gjort entrecote, klyftpotatis och sås. Emil kommer till bordet och muttrar att han vill ha skabetti och köttsäfsås, men jag säger att det inte blir det idag. Han går från bordet och ut i hallen där han ställer sig och surar. Jag säger till honom att komma tillbaka till bordet och att det inte finns något att sura för.

Han blir ännu surare och går in i ett annat rum där han vrålar argt:
Emil: Jag kommer INTE tillbaka förrän ni ångrat er!!!!
Mormor och jag skrattar men mormor lyckas ropa "Jag ångrar mig Emil!".
Emil: BÅDA ska ångra sig!

Jag lyckas till slut också ropa att jag ångrar mig, och då kommer Emil tillbaka, sätter sig vid bordet och äter upp, nöjd och glad.

Inga kommentarer: