tisdag 5 oktober 2010

Världens bästa väckarklocka

Söndag morgon 09.30, min sovmorgon. Jag hör Emils röst nerifrån vardagsrummet, "dags att väcka mamma!".
Jag låtsas sova när han kommer in i sovrummet och ställer sig vid sängkanten. Han stryker på min kind.
E (lite viskande): Lilla gubben...lilla gubben....lilla gubben?
Jag låtsas sova.
E (lite högre): Fruen...fruen....fruen?
Jag rör inte en min.
E: Mamsingen...mamsingen....mamsingen?
Jag mumlar nåt till svar.
E: Vill du ha kninen?
Jag: Ja tack!
Emil slänger upp kaninen i sängen.
E: Vill du ha en blong?
Jag: Ja tack!
Emil slänger upp en ballong i sängen.
Emil: Vill du ha mig?
Jag: Ja tack!
Emil springer runt sängen, kravlar upp och lägger sig bredvid mig, kaninen och ballongen och myser en stund innan han tycker det är dags att gå upp.

1 kommentar:

Sandra sa...

Bästa myset :)