måndag 27 september 2010

Ordningsman x 2

Jag står i duschen och Emil och pappa kommer in i badrummet och tvättar händerna. Precis när de ska gå ut säger Emil "mamma, ja la handduken på gollet". När jag kliver ut ur duschen kliver jag rakt ut på handduken som vi brukar lägga vid duschen för att man ska ha något att stå på när man är våt om fötterna. Slarvigt av mamma att glömma, ordningsmannen Emil rättar genast till.

------------------------------------------------------------------------------------

Jag sorterar och viker tvätt vid vardagsrumsbordet, går iväg med en hög och lägger i garderoben. Kvar på bordet ligger en vikt handduk och några strumpor. Jag tar vägen om köket för att sätta på ugnen och då ropar Emil "mamma, ja la handduken i kåpet!"
Jodå, han har tagit handduken och lagt på sin plats i badrumsskåpet. Precis där den ska vara. Knappt ens pappa hade gjort det bättre, och absolut inte lika frivilligt som Emil. :-)

Inga kommentarer: