måndag 7 juni 2010

Utbrott


På söndagen tog vi vår premiärtur i Skånes djurpark. Emil gillade kaninerna och vattnet allra mest. Annars uppskattade han nog mest att få springa omkring och plocka med pinnar och klättra. Halva dagen var riktigt trevlig, men när Emil ramlade för femtioelfte gången på lekplatsen eftersom han ännu inte sovit middag fick vi nog och försökte få honom att vila i vagnen en stund. Det ville han absolut inte och fick ett vansinnesutbrott när vi till slut tvingade ner honom i vagnen och spände fast honom i selen. Hela tiden skrek han "va GÖÖÖÖR ni, va GÖÖÖÖR ni, va GÖÖÖÖÖR ni" och jag kände mig som en skitstövel som höll fast honom. Jag visste ju dock att han var alldeles för trött för att ens orka gå själv, så jag fick bita ihop och tänka att han bara är 2,5 år och faktiskt inte kan inse sitt eget bästa. (Vanliga ungar skriker ju bara rakt ut i protest, och det hade varit lättare att stå ut med!) Vi skyndade oss mot utgången men fick stanna till en stund eftersom ett uppträdande fick Emil väldigt intresserad. Ett gäng i moln-kläder sjöng och spelade och det var ungefär så mycket Emil orkade med just då, passivt bara lyssna på musiken och klappa takten litegrann.

Behöver jag säga att han somnade i bilen hem?

Inga kommentarer: