tisdag 1 juni 2010

Nr 3

Under några dagar har jag fått stå ut med att vara nummer 3 för Emil. Mommo och moffa har varit här och då sjunker man snabbt på innelistan! På mornarna har Emil sprungit ut i hallen, ställt sig vid grinden och ropat: "mommo, kan du öppa grinden?". På väg nerför trappan har han frågat "ä moffa kvar?" och sen har det varit full fart hela dagen. Det är inte mycket mamma och pappa får tillåtelse att bidra med när det finns valmöjligheter. Därför var det extra mysigt idag när Emil kramade mitt ben när jag stod vid diskbänken. Hårt kramade han, och sen tittade han upp på mig och sa: "Ja tycke om dig!". Nu när jag tänker på det är det nära att jag går och väcker honom bara för att fråga om han vill ligga i mammas och pappas säng i natt istället för sin egen.

Häromdagen var vi på 2,5-årskontroll och Emil passerade som godkänd. Han var ju inte världens mest talföre pojke inne hos Ingela, men han lyckades väl klämma ur sig ett par ord i alla fall (vanligen är det ju snarare svårt att få tyst på honom). När jag och Ingela diskuterade hur livet var i största allmänhet skrattade vi gott åt jämförelsen första året och nu. Första tiden grät vi mest hela dagarna jag och Emil, och nu skrattar man istället hela tiden åt allt roligt han säger och gör. Nu för tiden är han aldrig till salu.

Inga kommentarer: