söndag 21 februari 2010

Tycke om

Trots att Emil vaknade 7 i morse kändes det ganska okej att gå upp. Emil klappade, petade och pussade mig i ansiktet och sa "tycke om mamma!". När jag öppnar ögonen flinar han, precis som om han visste vad som skulle funka bäst för att få en glad mamma med sig upp istället för en trött och sur. När han sen skulle peta på Sebbe och jag sa att han skulle låta pappa sova viskade han "tycke om pappa åsså".

Han räknar gärna upp vilka han tycker om, men jag är inte så säker på att det stämmer med verkligheten alltid. Vissa dagar tycker han inte om någon av fröknarna på dagis, och det är jag rätt säker på att han visst gör. Han trivs ju bra och pratar ofta om både fröknar och barn hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi :) El säger liknande, t ex "Jag tycker inte om Edxxx." Och ser butter ut. En favorit är tvärtom, ler med glitter i ögonen och säger "Jag gillar dig." Ett tag var favoriten "Gillar du mig?" Barn får mig att skratta bäst :)

/M.