fredag 18 december 2009

Ur fas

Emil och jag var hemma idag eftersom han kräktes i förrgår natt. Dumt att smitta ner hela dagis när det bara är fredagen kvar. Han har varit hur pigg som helst så det har varit lattjo lajban här hemma vill jag lova. Efter lunch ville han inte alls sova, så till slut gav jag upp och han fick komma upp igen. Jag fick en lysande idé att packa ner honom i vagnen och gå till affären så vi skulle slå ihjäl lite tid. Vi hann gå 20 meter innan ungen slocknade. Då var klockan 15.30. Jag snabbhandlade och skyndade mig hem för att väcka honom igen, annars skulle han ju aldrig somna ikväll. Jag fick av honom allt utom jackan, då vaknade han och blev suuuuur, både för att jag skulle ta av hans jacka och för att han inte skulle få sova mer. Han krängde sig ur min famn och la sig på hallmattan och somnade om. Jag hade inte hjärta att väcka honom direkt utan lät honom ligga 5 min i alla fall (trots att jag aldrig får ligga 5 min när han vill gå upp på morgonen).

Inga kommentarer: