torsdag 3 december 2009

Skavsår

Jisses, man får skavsår i öronen av svadan den där ungen har! Han säger samma sak 485 gånger tills man svarar och sen börjar han med nästa. Men visst, man riskerar ju inte att vandra iväg i tankarna eftersom man underhålls hela tiden. :-)

I bussen till Malmö idag:

Emil: Pappa!
Jag: Ja, vi ska träffa pappa snart.
Emil: På jobb!
Jag: Ja, han är på jobbet.
Emil: Bil!?
Jag: Ja, han har bilen till jobbet.
Emil: Bäte?
Jag: Japp, han har bälte på sig i bilen, det måste man ha.
Emil: Tänga.
(Bakre dörren i bussen står öppen 2 sekunder för länge.)
Emil: Tlycka. (skakar på huvudet och pekar på STOP-knappen)
Jag: Nej, man får inte trycka.
Emil: Pappa. (nickar)
Jag: Japp, bara pappa får trycka.

osv....osv.....osv.....

1 kommentar:

Niklas sa...

*gapskratt*
jag vet inte vilket som är roligast,
memils skojiga frågor eller dina resignerade svar/ditt textuella tonfall. :D