måndag 5 oktober 2009

Sängen full

Den här filmsnutten skrattar Emil riktigt gott åt. Kanske den kan roa nån annan också? (Jonathan, Elsa, Edvin?)

Just nu är Emil inne i en riktigt dålig sovperiod (igen!). Han krånglar hela kvällarna och om han någon gång råkar somna vaknar han snart igen, gråter och är helt otröstlig. Förhoppningsvis är det tänderna som spökar, för han dreglar värre än moster Carina i närheten av en Nutellaburk!

I går kväll fick han lägga sig samtidigt som oss, men det var inte bara att gå och lägga sig inte....nej, han var ju tvungen att ha med Pandan, Ovven (en hund), en till Ovve, ytterligare en Ovve som i själva verket är en dinosaurie, Åppe (som är en vit bacill) och en sladdstump med en stickkontakt på! Hur mysigt det än är att hela familjen sover i samma säng så är det ingen höjdare att ha ett halvt zoo och reservdelar från IKEA där också. Jag insåg att Emil och hans tillbehör tog upp ca 50% av sängen, men så fort jag försökte maka ihop mjukdjuren och flytta in Emil lite gruffade han och kröp tillbaka innan jag hann flytta efter. När jag trodde han somnat försökte jag lirka sladdstumpen ur hans hand, men då öppnade han ögonen och la upp ett illvrål. Jag skyndade mig förstås att ge tillbaka sladden och då flinade han ända upp till öronen och blundade igen.

Det är ju bara så svårt att vara bestämd när man inte vet varför han krånglar och är ledsen. Har han ont? Är han rädd att mamma ska försvinna igen? Eller vet han att han slipper ligga i sin säng om han gråter och ropar på mamma?

4 kommentarer:

Jennifer sa...

Som att det inte räcker att ha ett plåster i sängen när man sover ;) Plåstret tar med sig tillbehör också!

Sierra skrattade gott åt klippet hon med =D

Anonym sa...

"Åååj... han gjorde sådär, ramlade." sa El, Ed fnissade :) (Och nu när jag skriver detta säger El med gnäll i rösten: "Jag vill se på han igen, Bemil."

Pinga sa...

Moster förstår inte alls vad du menar nu! nutella har jag faktiskt inte ätit på över en månad :)
haha, helskön film :)

Anonym sa...

Jonatan uppskattade filmen (som alltid).

/Jonatans pappa