torsdag 2 juli 2009

Tvångsuppdatering

Jag vet, jag har varit dålig på att uppdatera bloggen, men vi har ju semester för tusan! :-)
Eftersom jag inte ens packat upp kameran ur väskan sen vi kom till Nykroppa får jag bjuda på en gammal bild som togs för exakt ett år sedan. Emil ser lite smågalen ut och det skiljer inte så mycket från nu kan jag säga. Han härjar friskt ute på gräsmattan, slår halvvolter och slänger små bollar åt alla håll. Han håller sig undan för Axel, kanske efter att han blev påpucklad med ett vedträ häromdagen?

Nya ord senaste veckan är:
mimil (Emil)
mamor (mormor)
piiiiis (spis)
äpple
kallt

Inne på Konsum idag satt han i sulkyn och skrek hela tiden ALLÅÅÅÅ.....ALLÅÅÅ. :-)

1 kommentar:

Alexander sa...

Haha, ja att sitta och hojta när man är inne i affärer är Alexanders stora favorit också :-)

Igår satt han jättespänd och man riktigt såg hur gärna han ville att någon skulle se honom och få ögonkontakt så han kunde säga hejhej men när ingen gjorde det hojtade HEJHEJ precis när två tonårstjejer gick förbi. Skojar inte om de hoppade till för så högt hojtade han och de var inte beredda på det!

Hoppas ni har en skön semester, vi har precis börjat och åker till Italien i ett par veckor nästa vecka. Kram Jenny/Solstice `& Alexander