lördag 18 juli 2009

Hemma

Den här bilden är ganska så typisk för Emil just nu. Han tar tag i ens hand och drar samtidigt som han pekar dit han vill gå.

Jaha, så var semestern i Nykroppa slut. I onsdags packade vi in oss i bilen för att köra till Ullared som var nästa stopp. Emil tyckte inte alls att mormor och morfar skulle stanna utan försökte dra med dem till bilen också. Som vanligt kändes det skittrist att åka, både för min skull och Emils. Han har ju haft så kul med mormor och morfar! Nu när vi säger att vi ska åka till affären skiner han upp och frågar "mo-mo?". Då är det bara att försöka förklara att det inte är affären som mormor jobbar i som vi ska åka till.

Fördelen med att vara hemma igen är att vi har flyttats tillbaka till första plats igen. Hemma hos mormor och morfar dög sällan jag och Sebbe, och det är ganska så mysigt nu när han klappar på golvet brevid sig och vill att vi ska sätta oss. En populär lek är just nu namnleken:
Jag: Säg....mamma!
Emil: Pappa!
Jag: Nej men Eeeeeeemil!
Emil: Meemil!

Goa ungen....jag kan inte fatta att han är så stor att han faktiskt ska skolas in på dagis om två veckor!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Snygg tröja killen har! Gött att han är så nöjd men momos affär! :)

Pinga sa...

Ja usch va ni är långt borta! :( kan vi inte flytta skåne lite närmre? :)