söndag 19 juli 2009

Envis

Sen vi kom hem har Emil vägrat sova i sin spjälsäng. Det betyder inte att han krånglar på kvällarna och vill sova i vår säng, nej han ska sova på en madrass brevid sin spjälsäng! Trots att vi skruvat bort ena långsidan på hans säng för att den ska likna en "stor-pojke-säng" vägrar han alltså ligga i den. Han rör sig ganska mycket i sömnen, så han har rullat av madrassen och hamnat lite utanför flera gånger nu, så i går tog jag madrassen till extraspjälsängen och la brevid. Nu kunde han ju ligga bekvämare och slippa hamna utanför. Trodde jag.

Innan vi gick och la oss öppnade jag hans dörr för att titta till honom. Till min förvåning ligger han varken i sängen eller på de två madrasserna utan har krälat iväg långt ut på golvet och ligger med huvudet nästan inne i bokhyllan (som tur är har vi lagt in heltäckningsmatta i hans rum). Medan vi stod där och skrattade vaknade han till lite och jag passade på att flytta upp honom på madrasserna igen.

Maken till vrång unge får man nog leta efter...

Inga kommentarer: