onsdag 6 maj 2009

Stålmannen i blåsväder

video

Idag har vi nästan blåst bort här (precis som om det skulle vara något nytt), och regnet har vräkt ner. Öppna förskolan var som vanligt stängd eftersom det var onsdag, och i kombination med vädret blev dagen förstås skit ur Emils perspektiv. En genomförkyld pappa och en mamma med lite ryggont hittar ju knappast på lika mycket kul som mormor och morfar gjorde när de var här, så framåt eftermiddagen var Emil uttråkad till max. Ingenting dög och han gick mest omkring och grät över allt han inte fick lov att göra.

När han började flytta runt köksstolar kom vi på att han faktiskt kunde få diska en stund, och så fort det förslaget lades fram sken Emil upp som en sol. Efter disken gick vi en runda till affären och på vägen dit och hem spanade vi efter fåglar och hundar som är två saker som verkligen gör honom på gott humör. När vi var halvvägs hem fick han dessutom kliva ur vagnen och gå själv, vilken lycka!

När han i gummistövlar och stålmannenkläder knatat hela vägen hem hamnade han på köksbänken där han åt pannkakor medan de stektes. Han gillar verkligen pannkakor och pekar på dem och klagar hela tiden medan de svalnar på tallriken. "Dääääääääääääääääääää"! (Ge mig pannkaka, NU!)

4 kommentarer:

Anna sa...

Ramlade över din blogg via Familjeliv, och måste bara säga att du skriver superbra! Och vilken gullig liten åsneunge ni har! :)

Pinga sa...

Sötunge! jag har oxå ätit pannkakor idag :)

Pilla sa...

Vilken rolig blogg :) Läste även din krönika på Fl och den var ju klockren :)

Emilie sa...

helt underbart. sitter o skrattar åt dina sysslor om dagarna men kom på mig själv att snart har jag samma göra som du och mitt skratt dog ut och istället börjar jag undra vad jag gett mig in på =) mvh