måndag 25 maj 2009

Pussgurka

Emil som förut inte alls gillat mys och gos har blivit en riktig pussgurka. De gånger han sover i vår säng väcks man alltid med en stor blöt puss mitt i ansiktet, och varje kväll kastar han slängpussar på väg upp i trappan till den som inte har hand om läggningen. Faktiskt blev han lite pussig även på öppna förskolan, såpass så den lilla flickvännen till slut protesterade mot allt pussande och lämnade rummet.
Idag har vi varit på dagis och hälsat på. Emil börjar i augusti, och jag tror att han kommer trivas hur bra som helst. När vi skulle gå därifrån idag grät han och ville inte alls hem. Hans "fröken" verkade toppenbra och han fick genast en liten tjejkompis som följde honom vart han än gick ute på gården. Jag är ändå glad att det är pappa som ska sköta inskolningen och lämning, även om vi idag konstaterade att hämntningen nog inte skulle gå så himla lätt som jag hade trott.....

4 kommentarer:

Bodil sa...

Hihiii jag vill mä gosa med sötisen!

Pinga sa...

Hihi, sötungen :)

Sandra sa...

Åhhh.. älskar att läsa din blogg, du skriver så himla bra!

Maria sa...

Tack Sandra, jag blir så glad! :-)