torsdag 2 april 2009

Trolleri trollera

Jag har varit av med min nyckelknippa ett par dagar och trots att vi letade överallt, bakom elementen och i hans leksakslådor hittade vi dem ingenstans. När jag tittade i garderoben och skulle flytta undan dammsugaren fick jag se att ett kryddburkslock satt i öppningen där slangen vanligtvis sitter. Vi plockade ur dammsugarpåsen för att ta ur locket och upptäckte då att det inte bara var ett lock utan en hel kryddburk som stack upp ur påsen. För säkerhets skull klippte vi upp påsen och tittade så det inte fanns andra saker däri, och det var minsann tur! I påsen låg förutom kryddburken, ett lock till en läskflaska, ett lock till en juiceflaska, en låtsaskorv i plast och min nyckelknippa!

1 kommentar:

Eva sa...

Ha ha, först tänkte jag "hur sjutton kan de dammsuga upp en kryddburk och en nyckelknippa (och dessutom inte märka det)" men sen läste jag en gång till och jag förstår precis hur det hela gått till :D.
Smart unge :)