måndag 9 mars 2009

Emil & pappa

Emil och pappa har det bra hemma. Vanligtvis sover de till efter 7, och några dagar i veckan går de till öppna förskolan. Dock är pappa lite frustrerad över att Emil inte sitter stilla under sångstunden, men vad hade han väntat sig? Vi snackar om Emil här, pojken som uppfann själva fenomenet "myror i brallan".

Något speciellt glatt välkomnande får jag fortfarande inte när jag kommer hem från jobbet, men däremot har Emil blivit mycket mer kramig på sistone, speciellt mot mig. Idag när jag blev lite smått irriterad på honom under kvällsmaten och till slut gav upp och satte honom i mitt knä kurade han ihop sig, gosade in sig ordentligt och strök mig sen på kinden medan han tittade på mig med sina stora blå ögon. Snacka om att all min irritation var som bortblåst! Han är 16 månader gammal men vet redan hur han ska bära sig åt för att linda sin mamma kring lillfingret (och pappa....och mormor....och morfar.......).

Inga kommentarer: