fredag 20 mars 2009

Äntligen slutjobbat

video

Emil sitter på köksbänken och äter pannkakor medan de steks.

Från och med måndag är ordningen återställd. Sebbe går till jobbet och jag och Emil stannar hemma. I tre månader kommer det att vara så, sen ska Sebbe ha semester och hela familjen är hemma under juli månad. I augusti börjar Emil på Kyrkbyns förskola och det är hans pappa som skolar in. Fast det känns som om det inte kommer att bli några större problem, Emil är ju inte direkt blyg utav sig.

Han blir mer och mer kramig till vår stora glädje. Det finns väl inget bättre än att få de där små armarna runt halsen och en blöt puss mitt i ansiktet! Häromdagen visade han tydligt vad han tyckte om mina förslag.

Jag: Först ska vi byta blöja.
Emil skakar på huvudet och ser lite sur ut.
Jag: Sen ska vi ta på pyjamas.
Emil skakar på huvudet igen och ser ännu surare ut.
Jag: Sen ska du få välling.
Emil skiner upp som en sol och kastar sig runt halsen på mig. Hade han kunnat prata hade han nog sagt "åh, välling, tack snälla mamma!".

Inga kommentarer: