måndag 23 februari 2009

Aju tåking tu mi?

Efter en vecka på hotell Plaza Ängsvägen hade både Emil och jag laddat batterierna. Tyvärr tog de slut redan på tåget hem......och av det lär vi oss förstås att undvika tågresor just under sportlovsveckorna. Dum - dummare - mamma!

Hemma hos mormor och morfar har det varit fullt ös från morgon till kväll. Förutom favoriterna mormor och morfar har även moster Ann och kusin Axel bott på hotellet större delen av veckan. Emil är väldigt förtjust i Ann, men kanske inte lika glad i Axel även om han gärna hjälper till att stoppa nappen i munnen på honom. Säkert tycker han att Axel tar för mycket tid av mormor och morfar.

Riktig semester har det varit för mig också eftersom Emil varit väldigt medgörlig och låtit mormor och morfar natta honom varje kväll. Faktiskt har han struntat i mig största delen av tiden och valt mormor och morfar istället. Även om det förstås svider lite har det ju varit skönt att kunna ta det riktigt lugnt ett tag.

Nu tänker jag ta det ännu lugnare i 4 veckor framöver. Emil är hemma med pappa och jag går till jobbet för en gång skull. Tyvärr fick jag inget varmt välkomnande efter första jobbdagen av Emil som precis hade klämt fingrarna i toadörren och mest var ledsen och sur.

Inga kommentarer: