torsdag 11 december 2008

Utmaningar

Utmaning nr 1 är att få med Emil på bild. Undrar om det finns så snabba kameror? Han kan verkligen inte vara stilla länge nog. På de flesta bilderna är han redan på väg bort, halvvägs ur bilden. Men ibland sover han faktiskt, och då får man passa på!

Utmaning nr 2 kommer från Emils morbrors tjej Bodil!
(Eftersom hon utmanade både Emil och mig lämnar vi hälften/hälften svar.)

8 favoritprogram:
Mamma
Greys anatomy
Desperate housewifes
Vänner
Roomservice
Emil
Vänner
Rachel Ray
Teletubbies (ve och fasa)
Reklam

8 saker jag gjorde igår:
Mamma
Slog in ett litet paket till lillasyster
Tittade på Greys anatomy
Köpte ett Nintendo Wii
Spöade Sebbe i bowling med 245-154
Emil
Skrattade åt nyklippta pappa
Var ute och åkte vagn
Försökte ta fjärrkontrollen 845 gånger
Somnade på 5 minuter

8 saker jag ser fram emot:
Mamma
Åka hem och fira jul
Sova en hel natt
Läsa sagor för Emil
När någon uppfinner fungerande vantar till en 1-åring
Emil
Åka till mormor och morfar och fira jul
När jag slipper ha vantar på mig
När jag får gå och lägga mig när jag vill
Spöa kusin Axel när jag blir större

8 favoritrestauranger:
Mamma
Pizzeria Babylon i Filipstad
Mello Yello i Malmö
Le Concert i Malmö
Jensens Böfhus i Malmö
Emil
Än så länge är det bara burkmat och mammas mat som provats

8 saker på min önskelista:
Mamma
Alfabet till Cuttlebugen
En massa scrapbooksaker
Ett nytt jobb (gärna i Staffanstorp)
Super mario Galaxy till Wii
Emil
En lång mjukisorm
DVD-film med djur
Mjuka goa byxor att leka i
Leksaksbilar

4 kommentarer:

Lillasyster sa...

Ha ha mkt rolig lista! men vadå paket till lillasyster?!! nyfniken!! och har ni wii? roligt!

tänk om jag varit din secret santa ändå :)

Mellansyster sa...

Jamen du måste ju få en värdinnepresent när du har julen i år! :-)

Ja, tänk om....synd att Sebbe övervakade lottningen, annars hade jag myglat till mig dig som tomte!

Ps: Vi tar med oss Wii:t hem på jul!

Lillasyster sa...

Jaaa! :) tycker om när man hittar på nya anledningar till att jag ska få paket :) kuuul med wii!! hur ska vi hinna med allt vi ska göra??? tur att M&P kommer att slåss om att ta hand om ungarna :)

Moster Ann sa...

Alltså.... så stor blir Emil aaaldrig så han spöar Axel...Han är grymt hårdhänt nu! Kordinationen är sådär, men skam den som ger sig!