söndag 7 december 2008

Blörk

Vi har vinterkräksjukan hela familjen. Emil började med att kräka ner sig själv och sängen på torsdagkväll när jag för en gång skull var själv hemma med honom på kvällen, typiskt. Jag torkade av honom och slängde hans och mina kläder i tvätten och sen satt vi i soffan under en filt tills Sebbe kom hem och kunde hjälpa oss iordning. Emil var liten och ynklig den natten, men redan morgonen efter var han pigg som vanligt igen. Förutom ett par få kräkningar och brist på matlust har han hållt sig pigg.

Igår var det min tur att bli riktigt dålig, och idag är det Sebbe som är däckad. Tur i oturen att jag och Sebbe inte blev sjuka samtidigt, vem hade då tagit hand om Emil? Vi har aldrig haft vinterkräksjukan tidigare, men det går liksom inte att rycka upp sig och ta hand om sin ett-åring, man är totalt slut i kroppen och tar sig knappt ur soffan ens!

Ärthjärnan som gick till öppna förskolan med sin dotter som kräkts 12 timmar tidigare skulle jag vilja skada just nu. Hur kan man vara så dum? Och dessutom stå och prata vitt och brett om det....det bevisar ju bara att man inte fattat NÅNTING.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vänj dig. Så gör vissa karriärlystna föräldrar med sina barn på dagis också. Typ. Är INTE hemma TVÅ friska dygn efter sjukan osv. Jag har velat slå många, många gånger *grrr* Hoppas ni mår bättre!

Jennifer/Reyngirl sa...

Va skönt att det gick över så fort! Vilken tur att du hann bli frisk innan Sebbe fick sin omgång!
Men vilket miffo till föräldrer som gör så =O Hade h*n själv släpat iväg sig om det var h*n som varit sjuk?