måndag 24 november 2008

Snorunge

Stackars ungen är förkyld nu igen. Snoren rinner, kinderna är röda, ögonen glansiga och därmed är inte heller humöret på topp. En tråkig följdeffekt är att vi inte kan gå på öppna förskolan utan tvingas sitta hemma och uggla hela dagarna. Inte kul alls tycker Emil.

Sist vi var på öppna förskolan härjade han runt ända till stängningsdags och när vi cyklade hem singlade den första snön ner och fick Emil att förtjust skrika till när flilngorna landade i hans ansikte. Precis när jag ledde in cykeln under taket hemma somnade Emil, och han vaknade inte ens när jag kopplade loss honom ur cykelsadeln, slängde upp honom på axeln och gick in. Eftersom min jacka var full med snö var jag tvungen att lägga ner honom på golvet och först borsta av mig innan jag kunde klä av honom.



Jag trodde förstås att han skulle vakna, men där hade jag fel! Ungen var så trött att han sov vidare där på hallmattan trots att jag knäppte av honom cykelhjälm och tog av vantar, mössa och jacka.

1 kommentar:

Niklas sa...

Räkna, räkna, räkna rätt å slätt.
Räkna, räkna, vi börjar med nummer ett. 1-2-3-4-5-6-7, 8, 9 , 10 - oj vad det var skoj, kom så räknar vi igen! =)