måndag 13 oktober 2008

Prata, öh sov inte med mat i munnen

Vilken känsla, jag var bara vaken två gånger i natt och sov annars mellan 23-06.20! Emil vaknade 02.30 och somnade snabbt om när han fick ligga på min arm mellan Sebbe och mig. Efter en timme lirkade jag mig loss och vände ryggen åt Emil, och trots att han vaknade till och krafsade lite på min rygg somnade vi om direkt och sen vaknade vi av Sebbes väckarklocka.

Förutom att vi alla fick sova var det också stor skillnad på Emil på morgonen. Han traskade omkring och plockade med sina leksaker utan att gnälla alls! I vanliga fall är det ju ett konstant gnällande och klagande hur man än bär sig åt.

1,5 timme på öppna förskolan, sen hem för att äta. Dock var han lite för trött för att uppskatta den delikata måltiden, så han somnade mellan tuggorna. Ni som känner Emil väl vet ju hur ofattbart det är att han somnar över huvudtaget, så att somna sittande i matstolen känns bara helt omöjligt. Än är inte undrens tid förbi!

4 kommentarer:

Niklas sa...

hahahaha! precis som morbror fast tvärtom. :D

Jennifer/Reyngirl sa...

Hahaha =) Oj! Hur trött var inte han??

Alexander sa...

Ja, det är helt ok faktiskt! Köpte den på tradera, finns två aktörer där som säljer likadana nya cykelvagnar. Jag fick den för 920:- plus 200 kr i frakt så det tycker jag var helt ok. Får ju vara med och passa lite på auktionerna men det är det värt.

Pinga sa...

HA HA HA! Erkänn, du har drogat honom :)