onsdag 22 oktober 2008

Liten hjälpreda

Hushållssysslor görs med fördel på golvet då man slipper ha Emil hängandes i byxbenen. Istället får man acceptera att det man gör tar 14 ggr så lång tid.

Igår skalade vi potatis, Emil och jag. Jag skalade en potatis, la skalen i en skål och gav sen potatisen till Emil som la den i grytan. Jag skalade nästa potatis och gav till Emil och han la den i grytan. Efter den tredje potatisen tyckte han nog att det tog för lång tid, så istället plockade han upp potatisarna ur grytan och slängde iväg dem så långt han kunde. När de potatisarna var slut snodde han hela påsen med oskalade potatisar och började slänga omkring dem i hela köket också. Det slutade med att jag satt själv på köksgolvet och skalade potatis medan han gick in på toa för att kolla om potatisen kunde simma. (Vi har satt spärr på toalocket som tur är.)

6 kommentarer:

Bodil sa...

Hihihiiii :D:D:D

Eva sa...

Ha ha ha :)

Pinga sa...

Han är smart Emil, han vet att det inte är ett dugg gott med potatis :)

Alexander sa...

Låter så härligt när du beskriver det men kan tänka mig att frustrationen låg nära till hands :-)

Jennifer/Reyngirl sa...

Du har inte funderat på att bli författare?? =) Du skriver och beskriver saker för himla bra! Jag skrattade rakt ut när jag kom till "det slutade med att jag satt själv på golvet..." =D

Bluna sa...

Vad duktig han är och hjälpa till och klart man måste undersöka om den kan simma också! :-D