lördag 25 oktober 2008

Koalabjörn

video

Emil headbangar till kycklingsången.....

På kvällen, runt 23-tiden, förvandlas min annars så användbara vänsteram till en trädstam. Det är vid den tiden som Emil brukar vakna och inte längre kan sova i sin egen säng. Vi bär in honom till vår säng, men tro inte att han nöjer sig med att sova mittemellan oss. Han har gått tillbaka till samma mönster som när han var liten bebis. Han intar sovställning klistermärke på mig, och nu är han smart nog att inse att jag flyttar på mig när han har somnat, så därför förvandlar han sig till koalabjörn och klamrar sig fast vid min arm med både armar och ben. Sen kör han in sin snoriga näsa i min överarm och somnar. Där ligger jag och försöker sova medan Emil snarkar och snorar. Har jag tur kan jag efter 4-5 timmar byta och lägga honom vid högerarmen istället så jag kan ändra sovställning åtminstone en gång under natten. Just nu väntar vi på att hans förkylning ska ge med sig, sen är det dags att lära honom sova i egen säng igen!

2 kommentarer:

Alexander sa...

Ha, ha nu när jag kollade på filmklippet och Alexander hörde musiken så gjorde han precis som Emil!!! Verkar vara en poppis barnlåt det där :-)

Eva sa...

åh fy sjutton...ska man behöva lyssna på sånt. Uppenbarligen verkar det ju vara poppismusik så jag får väl ge mig när vår tid kommer :)