torsdag 2 oktober 2008

Den lille terroristen

Dagens BVC-besök blev en lättnad, Emil hade gått upp i vikt, vuxit på längden och resultatet på glutenprovet var negativt. Det var förmodligen bara något tillfälligt som gjorde att han stannade av ett tag. Ingela (världens bästa BVC-sköterska) sa också att det finns fler som har "såna där små terrorister" och att det ju inte är konstigt att de inte ökar så mycket i vikt när de håller igång hela tiden.

Håller igång gör han verkligen, även om han har somnat i min famn två gånger idag och sovit vidare i soffan när jag lagt ner honom (sist han gjorde det var när han var liten pytte-bebis). Hans promenader blir längre och längre för varje dag och han verkar tycka det är roligt att han lärt sig gå. Han har dessutom börjat med nåt riktigt gulligt, när han vill att jag ska ta upp honom ställer han sig på knä framför mig och knäpper händerna. "Snälla mamma, ta upp mig, jag BEEER!" :-D

2 kommentarer:

Bodil sa...

Plutt, nu är det inte hundra år kvar tills vi ses längre :)

Pinga sa...

Hihi, vilken liten sötis! vem skulle kunna motstå?! tur att han är lugn när han sover iaf ;)