tisdag 23 september 2008

Nu blir det snickeboa

Som ni ser puttar han allt som går att putta framför sig. Det betyder att stolar, dammsugare och annat inte står där man lämnade det utan i ett helt annat rum, ofta intryckta i ett hörn. Det är ju ett ganska harmlöst hyss, han övar ju bara på att gå.

Vad som däremot börjar bli lite tjatigt är hans favorithyss som är att krypa fram till ugnen, sätta tummen på timerknappen och hålla kvar den där lagom länge tills timern räknat upp några minuter. Sen kryper han iväg och låtsas som ingenting. Måååånga gånger under en dag får man springa och stänga av timern som piper i tid och otid, speciellt när man precis satt sig tillrätta i soffan och ska mata honom med välling, eller när man står i ytterdörren på väg ut. Om jag inte visste bättre skulle jag tro att han planerar precis på minuten när den ska börja pipa.

Allt gåtränande börjar ge resultat förresten. Om Sebbe ställer honom på golvet går han några steg mot mig och slänger sig i min famn. Om vi däremot gör tvärtom, om jag ställer ner honom mot Sebbe sätter han sig bara ner. Haha! Där fick jag i alla fall något istället för att första ordet råkade vara pappa och inte mamma.

1 kommentar:

Pinga sa...

Ha ha ha ha! guud vilken tur det är att ni kan filma och lägga upp så man åtminstonde får se nånting!! heelsköön! :)

Härlig "mammavinst" :)