fredag 12 september 2008

Nakenchock på Nova

Emil, mamma, mormor och morfar var på Nova idag och shoppade. Mitt under lunchen gör förstås Emil en rejäl gegga i blöjan som dessutom kröp upp på ryggen. När vi konstaterade det inne i skötrummet var det bara att ta av honom alla kläder och lägga i en plastpåse. Dumt nog fanns det inga extrakläder i skötväskan. Panik, vad gör vi?

Jo, Emil fick en ny blöja och sen sattes han i sulkyn. Ut i fredagsvimlet på Nova, in på KappAhl där första bästa body och byxor slets ner från klädrundlarna. Emil kläddes sen på precis vid kassorna. En hel del kommentarer blev det från andra mammor med barnvagnar. "Oj, har det hänt en olycka?" "Oj, det där ser kallt ut!" Undrar hur många som inte sa något men som undrade vilken idiotmorsa som går omkring med sin 10-månaders på ett köpcenter iförd bara blöja......

Men trots att det var ett äkta panikköp blev han ju fin i sina nya kläder!

3 kommentarer:

Pinga sa...

Vilka fina!! :) undrar vad jag ska hitta på så att jag "måste" få nya kläder nästa gång jag är ute och handlar? :)

Bodil sa...

Hahaaa du skriver så roligt Miasork :D

Anonym sa...

Synd att jag missade detta scenario. Var nämligen själv på NOVA igår runt lunchtid :D
(Eva)