söndag 13 juli 2008

Zzzzzzz.....

Ahhhhh....Emil sover hela nätterna! Från 20.30 ca till 07.30 då vi väcker honom. Helt otroligt, för ett par veckor sedan var det helt otänkbart att han skulle sova mer än max 3 timmar i sträck. Jag brukade hämta honom någon timme efter han somnat (som vanligtvis inte var förrän 23-tiden, trots att vi hade försökt lägga honom hela kvällen), och sen ammade jag honom resten av natten. Det kändes inte som om jag sov, bara hela tiden bytte sida så fort Emil vaknade. Det var omöjligt att få honom att somna om utan att amma. Nu har jag i stort sett slutat helt. Eftersom jag jobbar på dagarna och han sover på nätterna finns det inga tillfällen kvar att amma på, så det har blivit ett naturligt slut på det hela.

Bilden: Emil och Lovisa (granntjejen, 5 år). Snart kommer Emil tycka att det är skitcoolt att ha en "stor kompis"......

1 kommentar:

Bluna sa...

Så söt bild! Och jag tycker ni har varit så duktiga som fått till Emils sömn ;-)

Kram Bea