måndag 14 april 2008

Kväll from hell


Aldrig mer 5-minutersmetoden! Till en början gick det ganska bra, men för varje kväll blev det värre och värre för att helt urarta ikväll. Emil skrek som en stucken gris, hostade och frustade och det tog en halvtimme i min famn för att lugna honom när vi bestämde oss för att avsluta. Han hulkade och snyftade så det gjorde ont i hela mig. Stackars, stackars unge som har så dumma föräldrar. Det KAN inte vara enda sättet att få honom somna. I morrn köper vi gungfötter till spjälsängen och hjälper inte det så får vi gå tillbaka till att samsova. Hellre sover jag dåligt och har ont i nacke, rygg och huvud än att ha så ont i magen som jag hade idag när Emil var ledsen.
På bilden gör han situps. Nu för tiden vill han aldrig ligga på rygg, så han spänner benen och lyfter överkroppen så mycket han bara orkar. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad jobbigt :(
Nä, kör på känslan. Det är ju inte alla 5-min-metoden funkar på, men prövar man inte så vet man ju inte.

Jag har testat på båda mina, med ganska god effekt, men jag har nog inte så blödigt hjärta som du... jag är HÅRD (!), nä, skojar lite. Men när de frustar sådär så blir det ju inget bra av det.

Pröva igen om ngn månad eller två, det kan funka bättre då, ibland är det så.

Kram!