söndag 2 mars 2008

Gröt är gott


Emil har börjat med smakportioner eftersom han nu är 4 månader. Idag var andra gången han fick gröt och han verkar tycka det är riktigt gott även om det mesta hamnar i näsan och resten av ansiktet. Han gapar i alla fall när skeden kommer och sväljer en del av det, så det får väl räknas som en riktigt bra början.
Annars är vi förkylda här, både jag och Sebbe. Möjligen är Emil lite påverkad också, men inte mer än att han sov länge häromkvällen och nyser lite oftare än vanligt.

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Va kul! En till som gillar gröt! :) Det är poppis här hemma med!
Kram

Anonym sa...

Mm, gröt... Det har mina också gillat. Ed vill fortfarande äta av El´s gröt ibland, hihi.

Här är det Elsa som är förkyld, hon ser helt eländig ut, stackarn, och gnäller och gråter som aldrig förr, vilket från henne är ovanligt, måste jag säga. Så hon känner nog av det rejält. Usch, det är så jobbigt när små blir sjuka, med täppt näsa och hosta. Varken hon eller jag sover ju om nätterna pga det :(

Vad kul att Emil gillar maten, hoppas det går på den vägen! Det är alltid skönt när maten funkar.

(Tips om det blir motigt: ge inte upp, fortsätt bjuda och ta paus från vissa saker om de inte gillas. Välling t ex - mina har det tagit precis 2 v att vänja vid det, innan de vande sig vid smak osv, men jag har fortsatt ge, varje dag, ändå, ngt jag är sååå glad för idag!)

/M.