torsdag 10 januari 2008

Trött


I natt sov Emil mellan 22.30-05.30 utan att äta! Tur att jag tittade på Emil innan jag tittade på klockan, annars hade jag nog hunnit bli orolig över att han inte vaknat. Det är väl antagligen gårdagens brist på sömn som betalade sig nu under natten. Precis som om det inte vore nog har han nu somnat i babysittern under tiden jag åt frukost. Jag blir nästan lite ställd, vad ska jag nu hitta på?
Vi har förresten Emil i dagiskö på Kyrkbyns förskola (ligger ca 3-5 min promenad hemifrån). Vi räknar med att han inte behöver börja förrän augusti -09 då han är 1 år och 9 månader. Skönt att slippa lämna honom för tidigt! Ibland är det nästan en fördel att tjäna dåligt, det blir inte så stor skillnad när man är föräldraledig!

1 kommentar:

ija sa...

Vad skönt att du fick sova! Men jag tycker kroppen ofta är inställd på att vakna så den gör det även om barnet sover, lite småtrist...

Och ja, visst är det skönt att kunna lämna de små lite senare på dagis. Jag har inte kunnat det med mina, men det gick bra med Ed. att börja runt 1 år, så jag hoppas på detsamma med El. Hon börjar i april... på Ed´s gamla avdelning, det känns bra.

Söt bild på Emil! Vad stor han ser ut att ha blivit, liksom lite mer pojke än spädis.