måndag 28 januari 2008

Stora killen


Oj, vad Emil har blivit stor! Han har äntligen växt i de söta snickarbyxorna som han fullkomligt drunknade i för några veckor sen.
Sen några dagar tillbaka går jag och Emil på mjölkfri kost och fram till idag hade vi inte märkt någon förbättring. Men idag har han sovit ca 4-5 timmar under dagen, han som brukar sova typ 5 minuter. Dessutom var vi och handlade och han var vaken hela tiden utan att säga pip! Vanligtvis springer jag genom affären med en gråtande Emil, slänger ner varor, skyndar mig ut och är sen genomsvett. Nu var det riktigt trevligt att handla igen.
På ett sätt hoppas jag att det är mjölkens "fel" att han varit så ledsen innan eftersom vi då relativt enkelt kan se till att han mår bra, men på ett annat sätt hoppas jag att hans nya glada humör beror på att han blivit större för då betyder det att både han och jag kan äta mjölkprodukter igen. Men vilket det än är hoppas jag att den goda trenden håller i sig, det är MYCKET enklare att vara mamma åt ett barn som inte gråter hela tiden......

Inga kommentarer: