torsdag 17 januari 2008

Men....

Men skulle det inte vara roligt att vara mammaledig? Det är säkert halvt förbjudet att säga så, men jag tycker faktiskt inte att det är speciellt kul. Är det meningen att man ska gråta av frustration och känna sig som världens sämsta förälder?

Det är väldigt lätt att göra det nämligen.....för Emil bara gråter och gråter hela tiden. Idag var vi hos Mariana på fika tillsammans med de andra mammorna och barnen från föräldragruppen. Vem höll låda som vanligt? Jo, Emil. De andra var ganska nöjda mest hela tiden. Tillsammans med andra mammor och barn känner jag mig som en alien.

Dessutom har den bärbara datorn gått sönder, uäää! Det var ju den som gjorde att jag hade nån sorts kontakt med människor om dagarna. Lite mailande under dagen gör att man inte känner sig helt isolerad även om jag stannar hemma för att slippa vara ute bland folk när Emil skriker som en liten gris. Dags att köpa ny dator alltså! Hoppas lillebror kan rädda de bilder jag lagt in de senaste två veckorna, och tur att vi var kloka nog att göra en backup för två veckor sen, annars hade vi inte haft några bilder kvar på lilla skrikhalsen!

Inga kommentarer: