söndag 2 december 2007

Bära nära



















Eftersom Emil är fasligt sällskapssjuk känns det som om jag tillbringar mina föräldralediga dagar i soffan med honom i famnen. Jag ser mig omkring och önskar att jag kunde röra mig mer fritt så jag kunde få någonting gjort utan att stressas av att han ligger och gråter i soffan medan jag skyndar mig att bre ett par mackor.
Därför satte jag mig vid maskinen och sydde en Mei tai (en asiatisk bärsele). Om jag får säga det själv blev den faktiskt ganska bra, trots att jag inte hade något mönster. Istället mätte jag Emil med en tumstock och höftade till framstycket som visade sig passa perfekt. Precis när man stoppat in honom i selen gnäller han lite men sen somnar han så gott. Det är kanonbra att kunna gå omkring och göra saker och samtidigt ha honom med överallt. Att det sen är väldigt mysigt att bara titta ner och se honom sova där tätt intill mig är ju en bonus. :-)

Inga kommentarer: