torsdag 29 november 2007

Ett litet kräk

Vi har fått en kräkbebis. Han kräks hela tiden, det fullkomligt rinner ur munnen på honom dygnet runt. Det går åt flera ombyten varje dag, för trots att man nyss klätt på honom en nytvättad torr body är den snart blöt på axlarna. På bilden har han på sig de fina kläderna han fick av mina arbetskamrater. Bodyn hade han under hela besöket på BVC, men när vi kom hem spydde han ner den totalt.

Ibland känns det som om hela huset luktar kräk. Soffan, sängen, golvet, mina kläder, Emils kläder, skötbordet, kuddar, ja allt har kräkfläckar. Tvättmaskinen snurrar hela dagarna och högarna med torr tvätt som jag borde ta hand om bara växer. De stunder Emil sover vill jag ju passa på att koppla av lite också, blogga, äta, läsa tidningen. Att sova samtidigt som Emil gör det känns helt omöjligt, då skulle jag ju inte hinna nånting annat!

Tur att han är så söt, det räcker med att titta på honom för att allt det där ska kännas oviktigt. Vad är lite kräk i hela huset egentligen när man har en varm och go bebis att lukta på? (När han är nybadad luktar han åtminstone inte kräk...) :-)

1 kommentar:

Ija sa...

Ääälskar färgerna på kläderna alltså, som du nog förstår :)