tisdag 30 oktober 2007

Back on track

Så var jag hemma igen efter 5 dygn på sjukhuset. Pga mitt förhöjda blodtryck blev jag efter rutinkontroll i torsdags inlagd på Perinatalavd 44. Lite snopet men ändå inte helt oväntat kanske. Däremot hade jag trott att något mer skulle hända, endera att de skulle få ner trycket eller att jag skulle ha utvecklat havandeskapsförgiftning, men ingenting förändrades under tiden jag låg inne. Trycket höll sig ungefär på samma nivå, och övriga prover visade ingenting.

Nu har jag i alla fall lärt mig rutinerna på 44:an vilket jag kommer ha nytta av efter förlossningen. Skönt att redan då känna till en del av personalen, rutiner och annat smått och gott.

I morrn är det dags för tillväxtultraljud nr 2. Har pojken vuxit ordentligt kanske det kan bli tal om igångsättning, men om blodtrycket har tillväxthämmat honom får jag nog dras med det höga blodtrycket tills han kommer ut av sig själv. 20 dagar kvar till BF, det är faktiskt inte speciellt länge.

HJÄLP! HUR TAR MAN HAND OM EN BEBIS?

Inga kommentarer: