fredag 28 september 2007

Söndag 20 maj 2007

I fredags gjorde jag en tidig glukosbelastning. Egentligen görs den inte förrän i v 28, men eftersom min lillebror har diabetes fick jag göra den redan i v 15. Jag var väldigt nervös innan och såg framför mig hur mina värden inte skulle visa så bra och att jag inte skulle få frossa ohämmat i jordgubbar som jag ser fram emot. Men jag var orolig i onödan, mina värden var bra och jag kan pusta ut.

För övrigt känner jag mig ganska ogravid just nu, men någonstans mellan v 15-18 ska man tydligen gå igenom en "läskig" period där man varken har symtom eller större mage, så jag är förberedd och försöker att inte oroa mig alltför mycket. Om en månad är det dags för ultraljud då vi förstås hoppas på att få se en frisk liten bebis. Finns möjligheten ska vi också ta reda på vilken sort det blir, är alldeles för nyfiken för att kunna vänta tills den lille kommer ut!

Inga kommentarer: