fredag 28 september 2007

Onsdag 11 april 2007

Igår gjorde jag ett tidigt VUL för att få bekräftat att det verkligen finns någonting därinne och att det som finns där dessutom lever. Jag var nästan helt övertygad om att gynekologen skulle säga nåt i stil med "tyvärr....här finns ingenting", eller "tyvärr, det verkar som om det inte lever längre". Men efter ett par sekunder säger hon "här har vi en liten". Mitt otränade öga försökte urskilja nåt där i dimman på skärmen men jag såg bara en liten klump. Sen pekade hon på en liten prick som liksom fladdrade, "ser du, där är hjärtat som slår". Och jag såg! Trots att allt jag såg var en dimmig blobb och en fladdrande prick fattade jag att det är nånting därinne, det är vår bebis! (Eller embryo just nu, men det ska bli en bebis!) Längtar till det riktiga ultraljudet när Sebbe ska följa med, då får vi förhoppningsvis se lite mer detaljer än en dimmig blobb.

Inga kommentarer: